Logo

5-stjernet autocamperferie i Dolomitterne

Bag om kulissen

Cathrine og Morten er professionelle fotografer og udmærker sig især, når det kommer til billeder af vandsport. Derudover kan de skrive "content-creator" på CV'et.

De driver deres egen hjemmeside, og her kan du både finde inspiration til din kommende ferie - og en masse smukke billeder, som giver så store indtryk, at de nærmest automatisk udvikler sig til feriedrømme.

Parret har base i Klitmøller, og derfra rejser de ud på nye eventyr i deres Adria Coral Supreme og arbejder. En af deres helt store passioner er vand- og actionsport, og det er en af grundene til, at de primært bruger deres tid udendørs.

4-uger på farten - med start i Østrig

De første par uger kørte vi rundt i Østrig, hvor vi kørte downhill mountainbike. Dernæst kørte vi til Italien/Dolomitterne, hvor vi vandrede og kørte E-bike - efterfulgt af en tur til Gardasøen, hvor vi WingFoilede og cyklede rundt i området.

Tre Cime Di Lavaredo - Dolomitterne

Det er ingen hemmelighed, at Dolomitterne er et smukt sted, som indbyder til dejlige vandreture og mange timers rundtur.

Vi rejste rundt i Dolomitterne i Oktober, hvilket gjorde det nemmere, at have autocamperen med. Det var let at køre rundt - og en anden stor fordel var, at p-pladserne ikke var fyldte.

Vi foretrækker at rejse rundt i autocamperen uden for højsæsonen.

Højdepunktet af vores roadtrip i Dolomitterne var vandreturen omkring Tre Cime Di Lavaredo - Drei Zinnen Dolomitterne.

Vi havde ikke særlig høje forventninger før vandreturen - for det var vores allerførste rejse i Dolomitterne, og selvom vi allerede havde set nogle ret betagende fotos inden vores afrejse, så er der ingen billeder der kan yde retfærdighed ift. hvor flot det er i virkeligheden.

I oktober er folkemængderne væk, vejret er skønt, og det er behageligt at bevæge sig rundt i klimaet, som stadig er varmt. Vandreturen tager omkring 4 timer, og strækker sig over ca. 10 km. En stor bonus, var efterårsfarverne som var vanvittigt smukke!! :)

5-stjernet campingplads i Dolomitterne

Caravan Park Sexten er en 5-stjernet campingplads, som har alt.  Smuk natur, god restaurant - og en fantastisk spa/wellness afdeling. Her kan også leje de fineste hytter, og hytter i trætoppene.

Fra campingpladsen fandt vi de smukkeste vandre- og cykelture, og det er helt klart et sted som vi ønsker at komme tilbage til i vintersæsonen, så vi kan stå på ski og langrend.

Vi boede ned til en rindende å, og vi fik virkelig slappet af og nydt naturen i de 3 nætter vi var der.

Igen er det værd at nævne, at det i efteråret er de smukkeste farver, der pryder området.

Camping Seiser Alm

Camping Seiser Alm er en 4-stjernet campingplads midt i det flotte turistområde Alpe di Siusii i Dolomitterne - Sydtyrol. Her er der virkelig fantastisk udsigt til bjergene.

Vi ønskede at bo på camping pladsen fordi vi gerne ville opleve området Alpe di Siusii. Vi tog en enkelt overnatning, og brugte en hel dag på at køre rundt i området. E-bike anbefales varmt :)

Det er en super smuk beliggenhed med fantastiske cykel- og vandremuligheder. Smukke udsigtspladser på campingpladsen, lækker restaurant med udsigt til bjergene - samt både sommer- og vintercamping.

Vi kommer helt sikkert tilbage og står på ski.

Efter vores overnatning tog vi videre til Gardasøen.

Torbole ved Gardasøen

Ved Gardasøen boede vi i den nordlige ende i byen Torbole på campingpladsen Maroadi.

Campingpladsen er lukket om vinteren, men det er et super område til vandsport, og vi wingfoilede hver dag lige udenfor campingpladsen, når vi ikke var ude og cykle rundt.

Det er et skønt område som byder på masser af aktivitet såsom mtb, vandring og klatring.

I Torbole er der et vandsportscenter, hvor man kan leje udstyr, eller få undervisning - men der er også mange andre udbydere af sportsaktiviteter i området.

Torbole, Gardasøen. Rettighederne ejes af Cathrine og Morten Yde, og må ikke benyttes uden samtykke.

E-bike og vandretur ved Gardasøen. Rettighederne ejes af Cathrine og Morten Yde, og må ikke benyttes uden samtykke.

Links til de smukke områder og campingpladser

Vandretur i området Tre Cime Di Lavarad.

Link til området Sexten.

5-stjernet campingplads Caravan Park Sexten.

Link til området Seiser Alm.

4-stjernet campingplads Seiser Alm Camping.

Link til vandsport-centeret Duotone Pro Center i Torbole:

Campingpladsen Maroadi i Torbole.

Se mere til Cathrine, Morten & Valder

Instagram - @Cat_yde og @Morten_yde_

Hjemmeside og egen blog - www.catyde.com

Del
Tilbage
Impressum Juridisk meddelelse Cookies Adria garanti Sitemap
Copyright @ 2023 Adria Mobil d.o.o.