Logo

Fra luksus solferie til en overraskende debut-campingferie

I sommers var vi på ferie med Adria Altea campingvognen. Som en familie på tre med en 3-årig datter, var det en stor oplevelse. Vi havde trods alt aldrig været på ferie i en campingvogn før. Vores lille datter, Lauren, var meget begejstret for tanken, om at tage på ferie med en slags flytbart legehus.

"At stå op om morgenen og åbne vinduet midt i skoven, indånde den skønne skovduft og opleve en fredelig morgen... Det nød jeg virkelig."

Vi besluttede os for at tage på campingtur til Buitenland; en campingplads beliggende i Drenthe i landsbyen Zandpol, tæt ved grænsen til Tyskland med en 'fri' atmosfære. Sjov for børn med en badesø og en lille pool, men også meget afslappende for voksne. "Lev frit, alt er tilladt." Og med vejrudsigten havde vi en meget dejlig, solrig uge i vente, ifølge hollandske standarder!

Med let spænding forlod vi parkeringspladsen ved vores hus. Jeg besluttede mig for at tjekke, om vi overhovedet kunne klare svinget (stadig lidt spændende, om man rammer siden af en bil), da jeg opdagede, at døren til campingvognen stadig var åben. Ups. Virkelig typisk os.

Heldigvis gik resten af turen glat, og at placere campingvognen på vores hjørneplads gik også meget godt! Teltunderlaget blev lagt, bord og stole blev foldet ud... Og så et dejlig glas vin. Det havde vi fortjent!

Vi sov vidunderligt, og Lauren syntes, at det var meget hyggeligt, at vi alle sov i det samme rum. Det bedste var at vågne om morgenen, åbne vinduet midt i skoven, indånde den skønne skovduft og opleve en fredelig morgen... Det nød jeg virkelig. Normalt er vi til de mere luksuriøse solferier, så vi fik mange reaktioner fra dem omkring os: "Skal I virkelig på camping?!" Men jeg bemærkede, at vi virkelig nød at være udendørs. Naturen, skov, enkelhed. Det skabte ro og 'ryddede' hovedet.

På dag 2 besluttede vi os for at prøve at sætte forteltet op. Jeg havde forberedt mig på en mulig skilsmisse, men det gik overraskende godt! På knap 40 minutter var det hele oppe, og vi havde lidt ekstra plads til vores ting. Om aftenen havde vi en dejlig tid her med hyggelige lyskæder, stearinlys på bordet og duften af bål fra det fjerne.

Vi havde en fantastisk tid på campingpladsen (kan varmt anbefales). Der er hyggelige aftener på restauranten med musik, en pubquiz, pizzaaften, og på legepladsen har børnene det sjovt sammen. Du kan også hurtigt få brugt noget tid på, at kigge efter usædvanlige biler, telte, campingvogne, autocampere og vans, som folk har. Dekorationer, lys, brasier, musik og dermed hygge i sin bedste form.

I løbet af ferien nød vi mest af alt at være udenfor - og at være sammen. Vi lavede simple ting som at tage til badesøen, spise frokost, gå ture, lave håndarbejde, og selvfølgelig kunne nogle omgange petanque ikke undværes. Vi mødte rare mennesker, spiste, drak og sad i solen. Hvad mere kan man ønske sig?

På den sidste dag havde vi lidt regn og besøgte Plopsaland. Bagefter kunne vi (heldigvis) rydde op og pakke vores ting i solskin og rejste hjem igen. 😊

Ugen gik så hurtigt, og vi nød den så meget!

Sander, Stéphanie & Lauren

Del
Tilbage
Impressum Juridisk meddelelse Cookies Adria garanti Sitemap
Copyright @ 2023 Adria Mobil d.o.o.